søndag den 8. februar 2009

Arbejde med effekter

Her har jeg taget et billede, hvor jeg skæret mig selv ud.















På en lang køretur sad min søn og fotograferede sig selv. Et af sine billeder har jeg brugt til at give ham et helt nyt outfit. Interessant hvordan ens egne børn kan komme til at se ud. Min læreproces til opgaven er steget enorm, selv om den har taget flere dage med flere timer. I starten af ugen så det håbløst ud. Nu sidder jeg her kl 00.50 søndag aften og er rigtig glad over mig selv. I fredags var jeg hos min nabo, som har været IT underviser på skolen, men han var desværre på skiferie. Så jeg blev nød til selv at eksperimentere videre. Når jeg virkelig skulle arbejde med en målgruppe, skal jeg først eksperimentere meget mere, indtil jeg er helt sikkert på hvad jeg kan gøre og hvordan jeg gør. Hvad man kan bruge det til osv. Ellers går det helt galt. Men jeg er da også rigtig stolt over mig selv, at jeg selv blev nød til at prøve mig frem til det. Mens min pc er styrtet ned for 4. gang idag, sad jeg og skrev et postkort til min søn, som pt er på ferie i Danmark. Deri fortæller jeg ham om mine eksperimenter og at også voksene skal prøve sig frem til noget og at det heller ikke lykkedes for dem første gang. Min læring er i hvertfald at det er super godt at være tålmodig og ikke give op ved 1.-2.-3- og alle de følgende nederlag. På et eller andet tidspunkt skal det nok gå. Og så kan man virkelig være stolt over sig selv.
Jeg vil nu banke mig på skulderen og sige: Superfint klaret Kirsten, god nat og sov rigtig godt. Det har du fortjent dig.








Til denne opgave har jeg brugt min egen kat. Det var meget sjov at lege med hvordan også egne billeder kan ændres i udseende og størelse. Je mere jeg prøver mig frem i denne nye verden, desto sjover bliver det. Men jeg må virkelig sige, dette her er ike noget man lige laver. Jeg har tænkt på, når man arbejder med en målgruppe, skal man først selv have check på det. Det er nok interessant for børnene, når de selv kan lave deres egene collager fra projekter eller lign. Og computeren byder på så mange ting, som børnene for fremtiden bare vil få brug af. Især når de i de højere klasser fremlægger opgaver i fx en powerpoint præsentation, det giver paint. net nye muligheder til.





















Ingen kommentarer: